E-Mail Marketing

E-mail marketing; markanın yeni ürün, duyuru, kampanya, indirim vs. konularda birebir kişi ile mail yoluyla iletişim kurup bilgilendirme yapmasına olanak sağlayan, birçok e-pazarlama aracından uygun bütçeler ve ölçümlenebilir olması sebebiyle en ekonomik ve etkili yöntemlerinden biridir.

E-Mail Marketing

İnternet’in ülkemizde de yaygınlaşması ile birlikte bir çok firma yurt dışında örnekleri uzun yıllardır var olan online reklam kanallarını, blogları, online haber sitelerini takip etmeye ve yavaş yavaş geleneksel mecraların dışına çıkıp bu kanalları kullanmaya başladılar. Öncelikle deneme yanılma gibi gelişen bu süreç alınan geri dönüşlerle zamanla daha stratejik boyutlara taşındı. Daha niş çalışmalar yaparak; hedef kitlenin takip ettiği kanalları kullanıp iletilmek istenen mesaj; basın bülteni, video reklam, banner, gibi çalışmalarla aktif olarak yürütülmeye devam ediyor.

Email marketing ise e-pazarlamanın; sosyal medya; arama motoru ve benzeri online pazarlama kanalları gibi bir diğer önemli ayağını oluşturuyor. Birçok kişi ve kurum için e-mail en önemli iletişim aracı olmakla birlikte her kişinin kurumsal mail adresinin dışında kendine ait farklı uzantılarda birkaç maili hesabı bulunuyor. Bu durumda da markalar B2C çalışmalarda doğrudan kişiye ulaşmak için e-maili tercih ediyorlar.

Marka tanıtım ya da bilgilendirme çalışmalarının hedefinde satışları arttırmak, hedef kitle ile sıcak bir iletişim kurup sadık kitle yaratmak olduğu için yapılan çalışmanın veriminin ölçülmesi ve bu doğrultuda yeni hedefler belirleyerek gelecek planları oluşturabilmeleri açısından markalara fayda sağlıyor.

E-posta pazarlama bir şirkete ne kazandırır ?

  • Tam bir yatırım getirisi izlenebilir ve doğru yapıldığında yüksek olduğu kanıtlanmıştır.
  • E-posta pazarlaması, en etkili çevrimiçi pazarlama taktiği olarak arama pazarlaması için yalnızca ikinci sırada bildirilir.
  • Reklamverenler, ilgilendikleri konularda e-posta iletişimi almayı seçen çok sayıda e-posta abonesine ulaşabilirler.
  • Tüm İnternet kullanıcılarının yarısından çoğu, normal bir günde e-postaları kontrol eder veya gönderir.
  • E-posta, pazarlamacıların kişiselleştirilmiş, alakalı, dinamik mesajları kullanarak tüketicilere ulaşmalarını sağlar.
  • İşlevsel e-postalar, işletmelerin satın alma veya mağaza tezgahından vazgeçme gibi önemli tüketici etkinliklerine otomatik olarak yanıt vermelerine izin verir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir