2018 SEO TRENDLERİ

Her yıl olduğu gibi Google güncel SEO trendlerini 2018 yılı için de açıkladı. Eğer bir web siteniz varsa ve sitenizin arama sonuçlarında geri düşmesini engellemek istiyorsanız, sizin için güncellediğimiz 2018 SEO trendleri yazımıza bir göz atmanız gerekmektedir. Google algoritmaları 2018 yılında sitelerin mobil uyumluluğuna, kullanıcı deneyimine, sesli arama, sayfa içi SEO ve zengin cevap ile snippetler’a odaklanacaktır.

Kullanıcı Deneyimi (UX)

2018 SEO trendleri yazımızda ilk sırada “Kullanıcı Deneyimi” bulunmaktadır. Çünkü Google, algoritmalarının yaptığı arama sonuçlarında, kullanıcıları odak noktası olarak ele aldığını açıkça belitti. 2018 yılında ise bu konu üzerinde daha yoğunlukla duracağı öngörülüyor. Web sitelerinin bu sıralama sonuçlarında üst sıralarda yer alabilmesi için kolay ve basit ara yüzlere sahip olması önemli bir kriter. Diğer yandan önceki yıllarda olduğu gibi Google algoritmaları web sitenin hızına hala önem veriyor. Bu yüzden sıralama sonuçlarında üstte yer almak istiyorsanız, sitenizin hızını etkileyebilecek her türlü kriteri iyi analiz ederek tekrar yapılandırmanız ve kullanıcı dostu ara yüzlere önem vermeniz gerekiyor.

Mobil Uyumluluk

2016 ve 2017 yılından itibaren önemi vurgulanmaya başlanan web sitelerinin mobil uyumlu olma özelliği 2018’de ciddi derecede önem kazanmaya başlıyor. Google geçtiğimiz yıl web sitelerinin masaüstü cihazlardan değil de mobil cihazlardan dizine ekleneceğini belirtti. Yani Google botları web site sıralamasını belirlerken artık masaüstü sürümünü baz almaktan ziyade mobil uyumlu siteleri temel alacak. 2018 SEO trendleri arasında kesinlikle aşılması gereken bir durum olarak gördüğümüz “Mobil Uyumluluk”, web sitenizin mobil optimizasyonu hala yapılmadıysa sitenizin trafiğinin düşmesine ve müşteri kaybetme riskine açıksınız demektir.  2018 SEO trendleri arasında kesinlikle aşılması gereken bir durum olarak görülmektedir.

Sesli Aramalar

Son yıllarda yapılan araştırmalara göre web aramalarının yüzde 20’sini oluşturan sesli aramaların, ilerleyen dönemlerde yüzde 50’lere ulaşması bekleniyor. Sesli arama sisteminde işleyiş; snippetlerin web arama sonucunda sesli olarak okunması şeklinde ilerliyor. Bu yüzden içerikleriniz featured snippet olarak arama sonuçlarında çıkması gerekiyor. Ayrıca sesli arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak isteyen web sitelerinin, uzun cümlelere ve doğal bir dille yazılmış içerik ve anahtar kelimelere odaklanması gerekiyor.

Sayfa İçi SEO ön plana çıkacak

Son yıllarda sayfa dışı yapılan SEO’larda (backlink) yapılan hileler, Google politikalarını sayfa içi SEO’ya daha fazla önem vermeye yöneltti. Başarılı bir şekilde sayfa içi SEO yapılabilmesi için meta taglere önem veren web siteleri farkını ortaya koyacak. Öte yandan Google, kaliteli ve özgün içerikleri, web sitelerinin hızlarını ve görsel içeriklerini başarılı bir sayfa içi SEO için önemli görmektedir.

Zengin Cevap (Rich Answer) ve Snippetler

Featured Snippets ya da Position Zero, 2017’nin ikinci yarısından itibaren önemi artmaya başlayan SEO kriterlerindendi. 2018’de ve sonrasında ise önemi daha da belirginleşecek. Web siteleri için sıralamada birinci olmaktan çok daha ileride olan bu durum, sitelerin yükselişinde önemli bir paya sahip. Arama sonuçlarında web sitenizin Featured Snippets olarak kullanıcılara sunulması, sitenizin bilinirliği, otoritesi ve ziyaretçi sayısı gibi bir çok alanda yükselişe geçmesine imkan sağlamaktadır. Pekala içeriklerinizin Snippet olarak kullanıcılara sunulması için ne yapmalısınız? Aslında belirli SEO kriterlerini harfiyen ve özenli bir şekilde içeriklerinize uygulamanız bunu için yeterli. Öncelikle kullanıcı deneyimine önem vermek ve yaratıcı içerik ile etkili başlıklar oluşturabilmeniz gereklidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir